Od kiedy Internet otworzył wiele zawodów, pojawiły się możliwości dla amatorów. Ale jednocześnie na zawodzie dziennikarza, także tego internetowego, spadł dodatkowy ciężar odpowiedzialności za tworzenie tej swoistej rzeczywistości i konieczne stało się wzięcie odpowiedzialności za Internet. Jak pokazuje przykład odzwierciedlającej realne życie w wirtualnym świecie gry Second Life, lub też internetowe kradzieże postaci i przedmiotów z kont graczy MMORPG, ludzie bardzo chętnie przenoszą elementy jednego świata do drugiego i dochodzi do przekładania emocji i zachowań z jednego do drugiego. Komunikowanie masowe samo w sobie nie jest ani dobre ani złe i dużo jest tutaj względności. Jest po prostu siłą i jak każda siła może zostać wykorzystana w dobrych i złych celach a ludzie mają dzisiaj możliwości zarówno używania Internetu do pisania dobrych tekstów o tematyce lokalnej. Mogą też poruszać przez Internet tematy plotek i zachowując anonimowość obrażać innych ludzi unikając odpowiedzialności.

www.mmail.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ