Każdy z nas lubi spotkania z przyjaciółmi. To dlatego sezon domówek trwa praktycznie cały rok. Organizujemy urodziny, imieniny, Sylwestra, baby shower i wiele innych imprez okolicznościowych.

Spędzanie czasu w gronie najbliższych jest niezastąpione, jednak problem pojawia się następnego ranka, gdy zastajemy bałagan. Widoki nie są pocieszające, jednak istnieje kilka sposób na to, by szybko rozprawić się z nieporządkiem i to bez konieczności spędzania wielu godzin w kuchni. Poniżej znajdziesz 13 trików, dzięki którym sprzątanie po zabawie będzie przyjemne, szybkie i bezproblemowe!

Odpowiednie przygotowania

Często zapominamy o tym, że to, jak dużo czeka nas sprzątania po zabawie, zależy w dużej mierze od wcześniejszego przygotowania. Warto odpowiednio się zabezpieczyć, gdyż później mniej trzeba będzie posprzątać. Oczywiście pewnych wypadków losowych nie da się przewidzieć, ale przed wieloma z powodzeniem możemy się zabezpieczyć. Odpowiednie przygotowanie skutecznie pozwoli zmniejszyć ilość bałaganu po imprezie.

Przed imprezą

Przed przyjściem gości dokładnie uporządkujmy mieszkanie. Dzięki temu brud nam się nie skumuluje, a w efekcie czeka nas mniej sprzątania po całej uroczystości. To także doskonała okazja do tego, by cenniejsze przedmioty schować w osobnym pomieszczeniu i uchronić je przed ewentualnym stłuczeniem czy zniszczeniem. Zadbajmy także o opróżnienie zmywarki.

Wykorzystaj jednorazowe naczynia

Jeżeli posiadamy zmywarkę, problem nie będzie aż tak dotkliwy, choć nie zawsze wszystkie naczynia się do niej zmieszczą. Jeśli kolejnego dnia nie chcesz spędzić przy kuchennym zlewie, najlepszym wyborem będą jednorazowe naczynia. Ogromną zaletą jest przede wszystkim to, że po uroczystości po prostu je wyrzucamy. Nie martwimy się także o ewentualne zniszczenie czy stłuczenie talerzy, miseczek i innych. Papierowe czy plastikowe naczynia można kupić w hurtowni naczyń jednorazowych. Koszt będzie niższy, co nie zrujnuje naszego domowego budżetu.

Jeśli planujemy duże przyjęcie, np. komunię, osiemnastkę, chrzciny najlepszym wyborem będzie zamówienie naczyń hurtowo w hurtowni naczyń jednorazowych. Można je zamówić również w sklepie online. Tego typu opakowania papierowe doskonale sprawdzą się także do podawania zup, placków, tortów, burgerów czy pączków. To dlatego opakowania jednorazowe będą niezastąpione podczas imprez różnego rodzaju.

Zalety i wady naczyń jednorazowych

Hurtownia naczyń jednorazowych gwarantuje szeroki wybór różnorodnych opakowań papierowych. Jedną z zalet jest to, że są bardzo trwałe, więc z powodzeniem przetrwają całą uroczystość. Plusem opakowań jednorazowych jest także to, że w razie potrzeby możemy zapakować gościom przekąski na wynos, np. ciastka, które zostaną po imprezie. Inną korzyścią jest fakt, że są one bardzo praktyczne i łatwo się z nich korzysta. Co więcej, hurtownia opakowań jednorazowych oferuje je w bardzo korzystnych cenach, więc jest to rozwiązanie na każdą kieszeń.

Naczynia jednorazowe są także bardzo lekkie, zajmują niewiele miejsca, gdyż można ułożyć je jedno na drugim, np. talerze jednorazowe czy też kubki. Korzystając z oferty hurtowni opakowań jednorazowych dodatkowo zaoszczędzimy. Wadą naczyń jednorazowych jest to, że choć są one dość wytrzymałe, mogą ulec uszkodzeniu. To dlatego lepiej mieć w zapasie kilka sztuk.

Wskazówka: “Jeżeli planujesz imprezę na kilkadziesiąt gości, zaopatrz się hurtowo w opakowania jednorazowe, sklep online to dobry wybór, by zaoszczędzić”.

13 wskazówek jak szybko posprzątać po imprezie

Impreza bez brokatu i confetti

Przed zabawą organizowaną w domu czy mieszkaniu zastanów się czy będziesz mieć ochotę na wymiatanie confetti lub brokatu. Jeśli nie warto uprzedzić o tym gości, aby nie przynosili tego typu gadżetów ze sobą na zabawę. Rzeczy tego rodzaju zwykle cieszą na chwilę a sprzątanie ich jest bardzo uciążliwe.

13 trików na sprawne sprzątanie po imprezie

Im lepsza zabawa tym więcej sprzątania. Zatem jak ułatwić sobie porządki nie tracąc przy tym dobrego humoru i nie spędzając przy nich długich godzin? Oto 13 sprawdzonych wskazówek:

Zadbaj o serwetki i ręczniki papierowe

Podczas zabawy zdarza się, że coś nagle zostanie rozlane. To właśnie dlatego warto mieć pod ręką chłonne serwetki lub ręczniki papierowe, które będą skutecznym ratunkiem na każdą plamę. W przypadku rozlania się wina, liczy się przede wszystkim czas reakcji, dlatego trzeba działać natychmiast.

Postaw kosz w widocznym miejscu

Zadbajmy o to, by koszt na odpadki znajdował się w widocznym miejscu. Dzięki temu goście będą wiedzieć, gdzie wyrzucić wszelkie śmieci. Pozwoli to na zmniejszenie bałaganu, a dla nas to mniej sprzątania po przyjęciu czy zabawie. Przygotowany kosz powinien być pusty, z założonym workiem.

Zamknij drzwi do innego pokoju

Nie chodzi tylko o ochronę prywatności, ale także o to, by przyjęcie nie przeniosło się do innych pomieszczeń. W efekcie ograniczamy bałagan wyłącznie do miejsca, w którym odbywa się uroczystość. Szczególnie warto zadbać o sypialnię.

Przewietrz pomieszczenie

Po zakończeniu fety koniecznie organizujemy wielkie wietrzenie. Chłodne powietrze sprawi, że w mieszkaniu od razu zrobi się przyjemniej i bardziej czysto. Nie należy jednak robić przeciągu, gdyż rozniesiemy brud po całym mieszkaniu.

Posegreguj śmieci

Dobrym patentem jest sprzątanie w trzech okręgach – zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pierwszym krokiem jest przegląd śmieci i porządkowanie. Koniecznie zbieramy wszystkie szklanki, butelki, kieliszki lub pozbywamy się naczyń jednorazowych, które po prostu wyrzucamy do kosza.

zabawa

Uporządkuj przestrzeń

Kolejnym krokiem jest sięgnięcie po środki do czyszczenia. Zanim jednak przystąpimy do pozbywania się plam i wycierania kurzu, prostujemy, układamy wszelkie przedmioty i odkładamy rzeczy na miejsce. Kolejno usuwamy plamy ze szklanek, przecieramy meble i poprawiamy poduszki na sofach czy fotelach.

Odkurz mieszkanie

Następnym etapem jest oczywiście odkurzanie. Warto od razu odkurzyć całe mieszkanie, by mieć pewność, że pozbędziemy się wszystkich zanieczyszczeń. Odkurzamy wszystko – podłogi, dywany, meble. Dokładnie sprawdźmy, czy nie zostały gdzieś okruszki lub resztki jedzenia, które mogą brzydko pachnieć.

Umyj podłogi

Koniecznie trzeba zadbać także o czyste podłogi. Podczas imprezy z pewnością jakieś napoje się rozlały lub powstały inne plamy na posadzce. Wystarczy mop, płyn do podłóg, by szybko rozprawić się z problemem.
Rozdziel obowiązki

Oczywiście nie musisz angażować gości w pomoc ze sprzątaniem, lecz wszyscy organizatorzy zabawy powinni poczuwać się w obowiązku, by Ci pomóc. Najlepszym wyborem jest rozdzielenie zadań. Wiele osób po przyjęciu może nie czuć się na siłach, lecz wspólne działanie będzie dużo bardziej sprawnym rozwiązaniem niż sprzątanie w pojedynkę.

Podziękuj za pomoc

Każdemu, kto zdecyduje Ci się pomóc, zaproponuj ciepłą kawę lub herbatę oraz przekąskę. Warto włączyć muzykę i sprawić, że sprzątanie będzie ciekawym przedłużaniem imprezy, a nie przykrym obowiązkiem.

Podsumowując

Posprzątać dom czy mieszkanie po wszelkich uroczystościach z pewnością nie jest łatwo, jednak dzięki naszym wskazówkom, uporasz się z bałaganem szybciej i skuteczniej. Postaw na sprawdzone wskazówki, a nic Cię nie zaskoczy!

[Głosów:3    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ