W dzisiejszych czasach transport rozwija się bardzo szybko. Co roku powstają nowe firmy, które szybko pozyskują klientów. Zapotrzebowanie na wożenie towarów przeróżnych jest bardzo duże. O dobrych pracowników też nie jest łatwo. Doświadczony kierowca, który posiada specjalistyczne uprawnienia może zarabiać około 10 tys. miesięcznie. Jest to kwota bardzo wysoka, biorąc pod uwagę średnie zarobki. Dodatkowo poszukiwani są spedytorzy, dyspozytorzy, czy planiści. Konkurencja na rynku pracy jest bardzo duża. Obecnie to pracownicy przebierają w ofertach. Bezrobocie w kraju spada. Firmy są gotowe zatrudniać pracowników bez doświadczenia i uczyć ich wszystkiego od podstaw. Przestrzeganie przepisów ruchu drogowego i artykułów prawnych dotyczących czasu pracy kierowców to podstawa. Za naruszanie zasad grożą wysokie kary finansowe. Najgorsze co może się wydarzyć, to rzecz jasna wypadek. Kierowca, który jest niewyspany może zasnąć za kierownicą lub zareagować z opóźnieniem i tragedia gotowa. Niektóre przewozy są obarczone dodatkowym ryzykiem. Przewóz materiałów niebezpiecznych w przypadku kolizji może mieć fatalne skutki dla uczestników ruchu i pobliskiego otoczenia. Przewożone chemikalia mogą skazić tereny i zniszczyć wiele istnień. Tygodniowy czas pracy kierowcy zależy od grafiku i rozłożenia godzin. Zasada jest taka, ze w okresie dwóch tygodni może przepracować maksymalnie 90 godzin. Tygodniowo maksymalnie może to być 56 godzin, ale w następnym tygodniu musi być 34. Istnieje wyjątek, w którym kierowca może zrobić 60 godzin w tygodniu, ale w okresie 4 miesięcy, średnia musi wyjść na poziomie 48 godzin tygodniowo. W firmie zazwyczaj dyspozytorzy są odpowiedzialni za grafik kierowców. W nawale obowiązków każdy może się pomylić, dlatego ważne są dobre relacje z kierowcami, którzy mogą zwrócić uwagę, że w miesiącu czy tygodniu mają za mało lub za dużo godzin. Zdarzają się wypadki losowe, że kolega zachoruje i potrzebne jest nagłe zastępstwo, aby transport wyjechał do klienta. Wszystko musi być robione z głową. Każdy błąd może okazać się tragiczny w skutkach. Warto w transporcie współpracować z podwykonawcami. W sytuacjach losowych mogą uchronić firmę od utraty zlecenia. Czasami w innej firmie kierowca czeka na pracę albo nie ma wolnego pojazdu dla niego. Wystarczy skontaktować się z zaprzyjaźnioną firmą i na dany kurs wynająć tabor lub pracownika. Kooperacja jest bardzo pomocna i efektywna. Za tydzień może być sytuacja odwrotna. Takim sposobem więcej osób ma pracę, a firmy się bogacą. Klienci bardzo chwalą sobie niezawodność i terminowość. Jedna wpadka może spowodować utratę klienta, którego trudno było pozyskać. Trzeba bardzo dbać o jakość wykonywanych usług i mieć zawsze wyjście alternatywne z każdej sytuacji. W innym przypadku sukces firmy stoi pod dużym znakiem zapytania. Kierowcy bardzo często nie chcą chodzić na ustępstwa, ponieważ wiedzą jak wygląda obecnie rynek pracy. Warto okazać im serce i dobrze wynagradzać ich pracę, ponieważ dzięki nim firma zarabia.
[Głosów:0 Średnia:0/5]